Dag 4, Mekong Delta & Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 4, Mekong Delta & Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 4, Mekong Delta & Can Tho

Door: Paul & Carola

22 Oktober 2014 | Vietnam, Can Tho

Hallo allemaal!

Vandaag konden we iets langer slapen, want we vertrokken om 8:00u. We zijn naar de parfum rivier gegaan. Toen we daar rond 10u aankwamen was het mooi en zonnig weer. De rivier is daar wat aan de bruine kant, maar dat komt door de vele regenval en modderstromen hierdoor.

We zijn een bootje ingestapt en we hebben een tocht gemaakt over de rivier. We zijn gestopt bij een leuk kokos eilandje. Hier werden we rondgeleid door een kokos fabriekje waar ze met de hand kokos snoepjes maken. Dit was erg leuk om te zien.

Daarna zijn we verder gewandeld over het eiland en zagen we een grote spin en iemand die kokos aan het “plukken” was. Echt levensgevaarlijk, want de kokosnoten vielen erg hard naar beneden.

Aan de andere kant van het eiland kregen we vers fruit en een kopje thee met honing. Ondertussen werden een aantal Vietnamese liederen gezongen wat erg leuk was om te horen. Hierna gingen we met kleine kano’s verder over de parfumrivier. Dit was ook erg leuk!

Vanaf de kano’s gingen we weer terug de grote bood op, om naar een ander eilandje te gaan. Hier gingen we lunchen en kregen we veel Vietnamese hapjes. Ook kregen we ‘Elephant Earfish’ te eten, erg lekker. Dit was een erg grote vis die aan tafel werd aangesneden en werd verdeeld. We vonden dit alle 3 erg lekker om eens te proberen.

Hierna zijn we teruggegaan naar het vaste land en gingen we met de bus verder naar Can Tho, waar we onze volgende hotelovernachting hebben. We zijn zo’n 3 uur onderweg geweest. Een klein stukje duurt hier erg lang, omdat de bus maar 40/50 mag rijden. In Can Tho zijn we gaan wandelen en hebben we de boulevard bekeken. Met de hele groep zijn we die avond uit eten geweest en hebben we aan het water gegeten. Het voorafje was slang, de plaatselijke specialiteit daar. Het was zowaar erg lekker!

Na het eten zijn we op tijd naar bed gegaan, want het wekkertje stond weer om 5:30 uur. Om 6:00 uur gaan we namelijk vertrekken naar een drijvende markt.

• 23 Oktober 2014 - 07:30

Ben:

Moguh!

Leuk om te lezen hoor!
    Hele andere cultuur daar dus, met veel activiteiten buiten en wat meer ' back to basic'.
    Ik hou er altijd wel van en je leeft wat meer bij de zon en bij nacht ga je naar bed.
    (Wat bij ons hier nu wat lastig is, behalve als je lange nachten wilt maken ;)).

Zijn er mensen uit de groep waar jullie automagisch iets meer mee optrekken of is het echt als groep?

veel plezier!

• 23 Oktober 2014 - 07:50

Gerrit:

Leuk hoor weer wat te kunnen lezen van wat jullie mee maken.
    ook leuke foto's en al een heel stel, zag de berichten op de app van je moeder ook leuk.

geniet er van en fijn Paul dat vis toch lekker kan zijn.

• 23 Oktober 2014 - 08:10

Ben:

En hebben jullie al veel rijstvelden gezien? Zelf al wat geplukt/geraapt?

Er schijnt in dat gebied sowieso veel fruit te zijn, klopt dat?

• 23 Oktober 2014 - 17:30

Els:

Hallo vakantiegangers, erg leuk dat we mee kunnen leven en lezen en kijken natuurlijk.
    Wat een ander land/leven dan hier in Nederland, waar het overigens echt herfst is geworden brrr.

Wat had die ene mijnheer zijn brommer vol geladen, Kees dacht dat het pampers waren !

Veel plezier, enjoy !

x K&E