Dag 3, Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 3, Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 3, Saigon

Door: Paul

21 Oktober 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal! Vandaag ging het wekkertje al om 5:45. Voor ons vroeg zat! Carola had helaas al wat liggen draaien vannacht en moest zelfs overgeven door de verse rode peper die ze gisteravond gegeten had, daarna was het weer over. Vroeg ontbeten, vroeg in de bus en we waren als eersten bij de Cu Chi tunnels. Aldaar mogen ervaren hoe je het putdekseltje dicht mag doen als je de tunnel in ging. En zelfs moeders probeerde het nog even!

Verder ook veel boobytraps gezien. Ook kraters van mijnen waren zichtbaar in het veld en uiteindelijk mochten we ook een stukje door een tunnel lopen van 50 meter. Weliswaar bijgewerkt zodat toeristen er ook doorheen kunnen. Moeders stond ook op het punt om hier doorheen te gaan, maar bedacht zich toch op het laatste moment. Het was namelijk erg benauwd en donker in de tunnels.

Daarna zijn we richting de grote Le Van Duyet-tempel waar we naar binnen mochten op onze sokken. Een gebouw wat een hoog Efteling gehalte heeft. Aldaar hebben we een boeddhistische ceremonie meegemaakt. De Vietnamezen bidden hier voor veel gezondheid en geluk.

Het maximum wat we reden was zo’n 40 km/h. De weg was hobbelig en de bus kraakt wat maar ondanks dat konden we toch zonder moeite onze ogen sluiten voor een dutje! Haha. Maar met andere woorden: het was geen hele lange rit qua kilometers, wel wat betreft tijdsduur.
Vanmiddag nog op een markt geweest om wat kleding te halen voor Carola (kort broekje) en wat sokken voor moeders. Je wordt soms gek van de verkopers die je van alles proberen aan te smeren maar we krijgen er ook wel steeds meer handigheid in om dingen af te slaan.

Zo rond 17:30 zijn we een hapje gaan eten bij een Malaysia restaurantje waar we heerlijk gegeten hebben. Moeders had wel zin in een biertje maar warempel: het is een Halal restaurant! Oftewel: geen alcohol haha. Om die schade in te halen hebben we de avond heerlijk afgesloten met een paar cocktails!

Ben: onze reisbegeleider heet René Janssen. Hij werkt al 6 jaar bij Djoser. Ken je hem?

Morgen gaan we naar Mekong Delta om daar o.a. de Parfum rivier op te gaan.

• 21 Oktober 2014 - 16:19

Gerrit:

Leuk hoor om wat te lezen en foto's te kunnen zien.
    ook leuk dat Marie hand kusjes gaf naar jullie via skype.
    geniet er van en rust lekker uit
    groetjes je (schoon)vader

• 21 Oktober 2014 - 16:35

Ben:

Da's snel!! Elke dag een blogpost, da's leuk om wat te lezen..

Nu dus nog ff afpilzen in een kroegje dan??

René Janssen, beetje 'te' algemene naam ;). Ik had bij Djoser ook een René als reisleider maar dan in Maleisië (Borneo). Het zou dezelfde kunnen zijn, qua gebied. Het is ongeveer 6 jaar geleden. Dus dat zou ook nog kunnen. (Leeftijd richting de 50?).

Hopelijk houd Carola het goed en binnen. Misschien vragen om minder pittig eten?

Als ik 't goed begrijp waren dit de velden waar oorlog is gevoerd met de Amerikanen?

Have fun!