Dag 6 & 7, Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 6 & 7, Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 6 & 7, Nha Trang

Door: Paul

25 Oktober 2014 | Vietnam, Nha Trang

Het wekkertje ging weer lekker vroeg vanmorgen, we raken er haast aan gewend ;). ’s Nachts ook wat wakker geweest, omdat Carola echt niet lekker was. Moeders heeft ook niet veel geslapen en heeft ook over moeten geven. Het lijkt erop dat het eten niet goed is gevallen bij de dames. Alhoewel Carola al voordat ze een hap had gegeten al over moest geven.

We hebben een dag lang in de bus gezeten (13 uur). De beide dames moesten groen, oranje of rood licht aangeven. Met andere woorden: als ze iets voelde borrelen: oranje, als het er nu uit moest: code rood en dan zou de bus direct stoppen. Gelukkig is dit niet nodig geweest. Wel zijn ze de hele dag duf geweest en sommige medereizigers wilde wisselen van plaats zodat ze in het midden konden zitten. Een plek waar je het minst last had van alle hobbels… en dat zijn er nogal wat hier .

Terwijl we onderweg ergens gestopt waren voor de lunch werd er erg goed omgekeken naar de 2 zieken. Carola kreeg wat thee en moeders mocht in een hangmat liggen, want in de bus blijven vonden ze maar niets (de temperatuur loopt snel op als de airco uit staat).

Rond een uur of 14:00 maakten we een stop langs een hoop grote zand duinen waar je kon “Sand Surfen”. De kids kwamen al naar de bus toegerend nog voordat deze geparkeerd stond om een plastic surf te verhuren (zeg maar een grote placemat). Even een leuke activiteit tussendoor om in beweging te zijn. Uiteindelijk zijn we om 19:45 aangekomen bij het hotel. Carola voelde zich toen al een stuk beter en had zelfs trek. Waar ik dacht dat ze wat droge rijst o.i.d. zou eten nam ze gewoon een bord met biefstuk(!) en voor moeders hadden we, want die was echt nog niet fit, 2 banaatjes meegenomen.

Moeders heeft de volgende dag lekker uitgeslapen en voelde zich toen ook een stuk beter. Ze heeft een stevig ontbijt genomen en is daarna met 2 andere dames door de stad gelopen. Verder hebben ze nog geshopt en heeft moeders nog tuniekje gekocht op een markt. Terwijl moeders druk aan het shoppen was waren wij, Carola en ik en nog een aantal van de groep, onderweg naar een snorkel plek. Hier hebben we ontzettend mooi koraal gezien met gekleurde vissen eromheen. Het was wel even wennen het snorkelen maar de smaak, ook die van het zout, hadden we snel te pakken. Terwijl we hiervoor moesten varen waren we druk aan het genieten van het uitzicht: eilandjes, blauwe zee, lichtblauwe lucht en rotsen in de branding. Met andere woorden: een prachtig uitzicht!

’s Middags is moeders, met nog 4 anderen, naar een modderbad geweest en hier heeft ze lekker van kunnen genieten. Met de overgebleven groep zijn we de stad in gelopen en hebben we geluncht bij een lokale tent. Daarna zijn we verder gaan lopen en hebben we een katholieke kathedraal en pagode bezocht. Blijkbaar is een groot deel van de Vietnamezen katholiek. Na deze lange toch zijn we via het strand teruggelopen wat overigens ook echt weer een schitterend uitzicht geeft.

Hier in Nha Trang is het overigens een wereld van verschil ten opzichte van de rest van het land. Het is het erg toeristisch aangelegd zo wil de boulevard lijkt op de “Cote D’Azur” en de gebouwen zien er strak en Europees uit. Vietnam is namelijk een kolonie geweest van Frankrijk.

Vanavond zijn we met 15 van de 17 groepsleden uit eten geweest bij een leuk Vietnamees restaurant. Ien heeft vis gegeten, Carola kip en ik heb struisvogel gegeten. Dit was erg lekker vlees en lijkt een beetje of biefstuk. Nu zijn we heerlijk bij het hotel en gaan we weer een dutje doen (22:38). Welterusten!

• 25 Oktober 2014 - 18:07

Ben :

Lekker hoor! Fijn daggut weer betur gaat.

Weltrusten.

Grts...

• 25 Oktober 2014 - 23:22

Els:

blij dat het weer beter gaat met Ien en Carola, fijne dag morgen
    truste. x