Dag 9, van Qui Nhon naar Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 9, van Qui Nhon naar Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 9, van Qui Nhon naar Hoi An

Door: Paul

27 Oktober 2014 | Vietnam, Hoi An

Dag Allen,

Vandaag ging het wekkertje weer om 5:45, althans die van ons. Die van moeders ging schijnbaar om 5:15 al. Vanochtend heerlijk ontbeten in het hotel. Om 7:00u zijn we vertrokken richting Hoi An. De eerste stop was bij een klein dorpje waar we zagen hoe met de hand matten gemaakt worden. Verderop waren ze iets moderner, want daar was een machine die matten aan het weven was. Ook hebben we gezien hoe rijstkoeken gemaakt werden.

Tussen de middag hebben we weer overheerlijk geluncht met allerlei lekkernijen zoals groentesoep, biefstuk met ananas, kip, groenten en loempiarolletjes.

In de middag hebben we My Lai bezocht waar in tijden van de Vietnam oorlog (hier noemen ze het “de Amerikaanse oorlog”) enorm veel mensen zijn vermoord die niets met de Vietcong te maken hadden. Dit was erg indrukwekkend om te zien en te horen. We kregen een (oude) documentaire van de Nederlandse TV te zien waarin werd beschreven hoe de situatie hier destijds geweest moest zijn. Verder hebben we veel foto’s en voorwerpen gezien en buiten ook overblijfselen van de afgebrande huisjes die de Amerikanen in brand hadden gestoken.

We zijn rond 17:30 aangekomen in Hoi An. Vanavond zijn we met z’n allen het stadje in geweest en eerst bij een kledingmaker aangeklopt. Hier konden we verzoeken neerleggen van het namaken van kleding of je kon kiezen uit een enorme variatie jurken, schoenen, rokjes, overhemden, colberts of complete pakken! Moeders heeft niets bestelt, Carola heeft een rokje na laten maken maar dan in kortere variant en ook nog een jurkje bestelt met mouwtjes. Ik daarin tegen wilde alleen m’n schoenen na laten maken maar dat lukte helaas niet omdat de onderkant van plastic is. Ze hebben, samen met Carola en m’n moeder, me wel weten te overtuigen om een pak op maat te laten maken! Haha. Dit was echt niet m’n planning toen we naar dit zaakje toe liepen maar ze wisten me toch te overtuigen. Ik heb flink staan dubben omdat het toch nog om behoorlijk wat geld gaat. Maar wie weet waar ik het straks allemaal voor kan gebruiken… Carola weet niet hoe het eruit ziet zodat alle opties nog open blijven. ;)

Daarna zijn we uit eten geweest in een leuk restaurantje langs de rivier. De meeste van de groep waren het Vietnamese eten even zat en daarom bestelde we wat in de trant van spaghetti, hamburger, tosti of pizza. Moeders heeft overigens heerlijke vis gegeten.

Donderdag vertrekken we pas naar de volgende plaatst (Hué) dus we maken een aantal overnachtingen hier in Hoi An. Morgenvroeg gaat de wekker om 7:00u zodat we om 8:00u op de fiets zitten voor een ritje van zo’n 20 Km. ’s Middags gaan we een lekker eindje varen op de boot.

Voor nu: weltruste!

PS: we hebben zojuist ook foto's toegevoegd vanaf dag 4 tot en met 8 (zie de bijbehorende verhalen).

• 27 Oktober 2014 - 17:59

Gerrit:

wij gaan nog niet gelijk naar bed het is toch al 6 uur dat jullie voor lopen, maar ja die hebben wij dan nog tegoed

leuk dat je een boel nieuwe foto geplaatst hebt.
    bedankt en veel plezier

• 27 Oktober 2014 - 19:16

Renee Van Drunen :

Altijd leuk om jullie reisverhalen te lezen! Wat doen jullie veel zeg! Echt actief hoor! Vast ook wel vermoeiend, maar vast de moeite waard...want het blijft een hele belevenis! Nog een hele fijne tijd met elkaar toegewenst! Groetjes Renee

• 28 Oktober 2014 - 07:50

Ben:

Hey! Leuk hoor al die acitviteiten.

Alleen die "Amerikaanse oorlog" dat lijkt me wel erg indrukwekkend. Al veel over gezien/gehoord, maar als je daar dan zelf bent komt het wel heel dichtbij.

Je hebt gelijk je trouwpak laten maken?! Haha...
    Behoorlijk wat geld? Schei uit joh! Het is allemaal spotgoedkoop daar!!
    Dus dat kan nooit duur zijn en trouwens. Laat die Vietnamees ook wat verdienen ;).

Het Vietnameese eten al zat? Je zit er net 10 dagen, thuis klaag je ook nooit over de Hollandse pot :d...
    Geniet ervan zo lang je er bent, straks wil je weer terug als je in NL bent.

Veel plezier.

• 28 Oktober 2014 - 07:52

Ben:

EN Prachtige foto's natuurlijk!