Dag 8, onderweg naar Qui Nhon - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 8, onderweg naar Qui Nhon - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 8, onderweg naar Qui Nhon

Door: Paul

26 Oktober 2014 | Vietnam, Quy Nhơn

Dag allen!

Vandaag ging om 7 uur het wekkertje. Ook dit keer was de natuurlijke wekker weer eerder, want vanaf 5 uur lagen we al wat te draaien. We zijn eerder opgestaan en hadden hierdoor meer tijd om wat te ontbijten.

Om 8 uur vertrokken we richting Qui Nhon waar we de eerste stop al maakte om 8:30 bij de Po Nagar Cham Torens waar we een kijkje hebben genomen.

Daarna zijn we verder gereden en ging onze reis veelal langs de kust waar we uiteindelijk in een klein dorpje waren aangekomen. Hier hebben we, Carola en ik, een duik genomen in het heerlijke zeewater. Moeders heeft lekker op het strand gezeten en pootje gebaad. Na een uurtje hebben we in een restaurantje heerlijk geluncht. Geen idee wat we allemaal opgediend kregen maar wat ik nog weet: pompoen soep, biefstukreepjes, struisvogel en… van alles!

Onze reis vervolgde ook nu weer langs de kust. De volgende stop was bij een ander klein dorpje. Daar zijn we echt het dorpje doorgelopen tot aan het strand waar veel lokale bevolking aanwezig was. Wij vonden het prachtig om te zien, maar voor deze mensen was dat net zo die keken namelijk ook hun ogen uit. Hier hebben we leuke foto’s en filmpjes kunnen schieten. Op dat moment vertrokken de vissersmannen naar hun vissersschepen om die de aankomende nacht aan het werk gaan. De kids waren zich aan het uitsloven voor de camera door druk te springen in zee.

Nu, 17:30 uur, zijn we aangekomen in Qui Nhon. Zometeen gaan we weer een hapje eten met een aantal van de groep of misschien wel heel de groep. We zullen zien, niemand is hier iets verplicht en dat maakt het prettig.

We hebben te horen gekregen dat we morgen om 7:00 vertrekken en om 6:00u aan het ontbijt moeten zitten. Oftewel: het wordt weer vroeg dag. Vandaag hebben we er 220 Km op zitten, morgen wordt dat 330 Km: oftewel het wordt een wat langere busrit. Ik vermoed dat we ’s avonds pas om 18 a 19:00u aan zullen komen in Hoi An.

• 26 Oktober 2014 - 19:19

Miep :

Beste Ien, Paul en Carola,
    Wat leuk dat we jullie op deze manier kunnen volgen
    Hopelijk snel weer opgeknapt, dat jullie weer extra kunnen genieten van deze reis.
    groetjes Miep

• 26 Oktober 2014 - 22:11

Gerrit:

heb net mailcontact gehad met Miep Nederveen, die heeft het stukje geschreven.
    aangezien we 2 Miepen hebben dacht zal ik het vermelden.

Leuke filmpjes op wats app. van moeder Ien
    Groetjes en veel plezier

• 27 Oktober 2014 - 07:28

Ben:

Pa niet zo Mieppen hé ;).

Goeie reisdag vandaag dan! Ik vermoed dat julie inmiddels op de helft van deze rit zijn ;).

Nog leuke excursies in 't vooruitzicht?

Grt. Ben