Dag 1 De Reis en LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 1 De Reis en LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 1 De Reis en LA

Door: Paul en Carola

07 Juli 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Jawel,

Vandaag, 7 juli 2013, zijn we aangekomen in Amerika. Met British Airways hebben we een vlucht van 11 uur gemaakt en we moeten zeggen: dat beviel prima! We werden tijdens de vlucht goed verzorgd en kregen zelfs 3 maaltijden (ja, ook op de vlucht Schiphol, Heathrow). De vlucht naar LA was een beste zit vond ik, maar Carola had er geen moeite mee. Ik denk dat ik net te lang was voor de stoel waardoor ik wat last van m’n rug had. Tijdens de vlucht hadden we enkele keren een erg mooi uitzicht, zo hebben we Groenland en Canada vanuit de lucht gezien.

Rond 21:45 (Nederlandse tijd) zijn we geland. In LA was het toen 12:45 (9 uur terug in de tijd) waardoor we een wat langere dag voor de boeg hadden. Omdat de vlucht niet bepaald energie meegaf zijn we uit puur gemak in een taxi gestapt om ons naar het Hotel te brengen, want 3 KM slepen met de koffers vonden we toch geen strak plan. Even lekker opgefrist om daarna de auto op te halen.

Het had overigens niet veel gescheeld of we waren met een dikke Jeep weggereden. De verkoper probeerde ons een duurdere wagen aan te smeren, omdat het beter zou zijn om te rijden in de bergen. Hij begon bij $960 extra, toen $800 en daarna $650. Hier zijn we niet op in gegaan verder en dat was maar goed ook, nu hebben we alsnog een luxe auto, wat in de ogen van de Amerikanen een compacte wagen is. Toen we eenmaal getekend hadden kregen we de papieren mee en konden we naar de garage lopen, zonder een sleutel te krijgen.. We kwamen er vervolgens bij de garage achter dat er bij alle auto’s gewoon een sleutel in het slot zat. We konden dus zelf kiezen welke ‘compacte auto’ we mee zouden nemen.

Vervolgens zijn we nog een hapje gaan eten in een hamburger restaurant. Hier kwamen we Amerikanen tegen die tegen ons zeiden: “I think this is your first meal in the US, just remember evertying is very big here!” We vielen als vakantiegangers dus meteen door de mand. Haha! Het gaat er hier bij de restaurants in ieder geval een stuk gemoedelijker aan toe als in Nederland, je krijgt je eten en 2 lege bekers welke je zelf mag gaan vullen. Zodra je drinken op is en je lust meer, dan mag je dit gewoon bijvullen.

• 09 Juli 2013 - 16:47

Everdien:

Hey kids,

leuk zo'n blog. hebben jullie deze morgen anders ontbeten?? Goeie reis vandaag, is niet zo ver gelukkig, geniet ervan. xx

• 09 Juli 2013 - 19:07

Dag Everdien,

inmiddels staan er ook foto's bij. We hebben dit keer zeker anders ontbeten. Naast het feit dat het nu nog maar 10 dollar was (i.p.v. 50), was het een ontbijthamburger!

• 11 Juli 2013 - 08:24

Ben:

Die refill was inmiddels wel bekend, toch? ;)

• 13 Juli 2013 - 21:54

Elly En Johan:

Hoi jongelui fijn dat jullie tot nog toe een fijne reis hebben ,zeker de canyon is de moeite waard een schitterend natuur verschijnsel.Veel plezier met de heli koter lucht geniet ervan. Gr.