Dag 20 & 21 - Pismo Beach, Los Angeles & Vertrek - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 20 & 21 - Pismo Beach, Los Angeles & Vertrek - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 20 & 21 - Pismo Beach, Los Angeles & Vertrek

27 Juli 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

In Pismo beach hebben we heerlijk uitgeslapen. Deze dag hadden we namelijk bestempeld als een rustdag. Nadat we onze spullen gepakt hadden zijn we naar het strand gereden van Pismo Beach om daar nog even na te genieten van onze vakantie. Hier was het gelukkig warmer dan bij het hotel, waar het wat fris en bewolkt was.

We hebben hier wat langs het water gelopen en met onze voeten wat van het koude water gevoeld. Na een ruim uur zijn we weer vertrokken en naar ons volgende en laatste hotel gegaan via Highway 1. Overigens hetzelfde hotel als waar zijn gestart. De Amerikanen hadden duidelijk in de gaten dat onze vakantie bijna voorbij was, ze lieten ons namelijk vast wennen aan het Nederlandse leven: file, file en nog eens file…!

Onze auto, toen we eindelijk rond 19:00u aankwamen, voor de deur geparkeerd om alle spullen eerst naar de hotelkamer te brengen. Daarna hebben we direct de auto teruggebracht naar Alamo, omdat we geen concrete plannen meer hadden en we het niet de moeite vonden om nog eens een dag parkeergeld te betalen a $27.

Nadat we de auto ingeleverd hadden, zijn we meteen het warme bubbelbad ingedoken om nog lekker even te ontspannen. Zo hebben wij onze een-na laatste dag afgesloten.

Dag 21: Hop eruit, koffers inpakken en gereed maken voor vertrek. We hoefden gelukkig pas om 12:00 uur onze kamer uit, waardoor we ook vanochtend lekker uitgeslapen hebben. Aangezien de auto al ingeleverd is en we met onze koffers zitten, hebben we niet veel op het programma. We wachten in de lobby, totdat we kunnen vertrekken naar de luchthaven. We vliegen tegen 21:30 uur en kunnen vanaf 18:30 onze koffers afgeven. We moeten dus nog wel even wachten, want nu is het net 15:30.

Nog even wat leuke feitjes op een rij.
We hebben:
• 21 overnachtingen gemaakt
• in 16 verschillende hotels geslapen
• 4116 mijl afgelegd met de auto (dat is 6624 km)
o waarvan Carola 250 km gereden heeft
• 100,49 km gehiked/gelopen tijdens deze vakantie
• 4,33 km paard gereden
• een bus tour door San Francisco van 36,5 km gehad
• veel te veel vlees en vet gegeten
• 113 F (45 C) als warmste temperatuur gehad en 57 F (14 C) als koudste temperatuur gehad
• ruim 4 Gallon water over aan het eind (15,48 L), gelukkig kunnen we de flesjes in de koffers meenemen
• gemiddeld $1 betaald per liter Gasoline
• ruim 80 uur(!) in de auto gezeten
• $34 als record voor parkeergeld betaald (San Francisco)
• 9945 ft (3 km) als ons hoogste punt in Yosemite
• -282 ft (-85,5 m) als ons laagste punt in Death Valley
• als kleinste stukje vlees 8 oz gegeten (226 gram)
• ~19.000 km gevlogen
• 4729 foto’s gemaakt