Dag 18 & 19 - Yosemite & San Francisco - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 18 & 19 - Yosemite & San Francisco - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 18 & 19 - Yosemite & San Francisco

25 Juli 2013 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Dag 18 - Yosemite
Gisteren zijn we naar Yosemite Valley geweest. Ook hier hadden we een redelijke rit vooraf van ongeveer een uur rijden met een afstand van ~35 mijl. Bij het Visitor Center hebben we onze auto geparkeerd en zijn met de shuttlebus verder gegaan.

Allereerst hebben we de Lower Yosemite fall hike gelopen langs kleine watervallen. Een hike van zo’n 0,5 mile en makkelijk te bewandelen. Leuk om hiermee te starten, maar het was wel te merken dat het een makkelijk route was, want er liepen veel mensen rond.

Daarna zijn we naar de Vernal Fall bridge gelopen. Een leuke hike die start langs de rivier met glashelder water, wat zeer mooi is om te zien. De hike vervolgde opeens verder met een steile helling wat de beentjes behoorlijk belastte. Na een flinke klim en mooie watervalletjes tussendoor kwamen we bij een schitterende waterval aan die met veel geweld over de rotsen kletterde. Daarna een stukje doorgelopen om naar de Vernall Fall zelf te lopen die vanaf de Bridge al te zien was. Na zo’n 200 meter zijn we toch omgekeerd omdat we de steile klim echt even zat waren.

Vanaf deze hike zijn we direct doorgelopen naar Mirror Lake. Dit meer bestaat vanwege een natuurlijke dam. Die dam was er, maar van het meer was weinig meer te bekennen. In de tussentijd hadden we al 12,43 km op de teller staan en vonden we het genoeg voor vandaag.

Op weg dus naar ons volgende hotel in… San Francisco! Maar wat blijkt, onze weg daarheen loopt dicht langs een klein bos met Sequoa’s! Oftewel: op onze slippers onderweg naar deze gigantische bomen, want de wandelschoenen hadden we al uit gedaan. Na een flinke daling zagen we ze dan eindelijk! En ja, ze zijn echt gigantisch groot en ook schitterend om te zien. Wat zijn wij dan maar klein vergeleken met zoiets. Een fatsoenlijke foto maken lukte natuurlijk ook alleen maar met een groothoek lens (en dan nog was het lastig). Na deze tocht van in totaal 4,4 km, en wat was de terugweg zwaar, zijn we doorgereden naar ons hotel waar we rond 22:00u zijn gearriveerd.

Dag 19 - San Francisco
Op tijd wakker, 7 uur, om met een bus tour mee te gaan. We zijn namelijk om 8 uur opgepikt en hebben een tour door de stad gemaakt. We hadden een leuke buschauffeur die op een enthousiaste manier kon vertellen en zingen. We hebben tijdens deze tour diverse dingen gezien waaronder: Chinatown, seven painted ladies en natuurlijk de Golden Gate bridge! Daar hebben we even pauze gehad en hebben we uiteraard een klein rondje gelopen op de brug zelf. Erg gaaf om te zien!

Daarna zijn we naar ons volgende hotel in Pismo Beach vertrokken via Highway 1. Een beroemde snelweg langs de kustlijn die echt schitterend uitzicht biedt over de Pacific ocean. Een tochtje van zo’n 5 uur. Helaas hebben we niet alles met daglicht kunnen zien want om 21:00 uur moesten we nog 50 mile (van de 250), omdat we onderweg ook lekker uit eten zijn geweest.

Morgen lekker een stranddagje… althans, dat was het idee. Vandaag was het al erg koud en mistig namelijk en voor morgen geven ze maar 20 graden op dus wie weet…

• 26 Juli 2013 - 09:24

Gerrit:

ja om 5.45 uur komt de zon op en om ± 20.48 gaat deze dus weer onder ?

om dezelfde tijd komt de zon hier ook op, hij gaat alleen een uur later onder, hier heb je dus iets meer dag, maar goed dat jullie weer terug komen dan, je zult het wel genoeg vinden zo ? :)

• 26 Juli 2013 - 10:10

Ben:

Ik hoorde van Menno dat het daar heel vaak mistig is langst te kust.

Dus hopelijk is het bij jullie helder langs de M1!

• 26 Juli 2013 - 18:12

Nou pa, wij zouden nog even kunnen blijven hoor. Nog zoveel punten die we graag willen bezoeken/bekijken. Alleen het eten komt misschien onze neus uit.
    Klopt, schijnt door het koude water te komen en het warme weer inlands. Maar hoe zuidelijker we zitten, des te minder zou het moeten zijn (volgens onze buschauffeur). Groetjes!

• 27 Juli 2013 - 09:11

Eer:

Schitterende foto's en wat zijn die bomen lang zeg........
    geniet nog van de laatste uurtjes/ daagje? en alvast een goede terugvlucht gewenst!

tot laterr........