Dag 16 - Las Vegas & Furnace Creek - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 16 - Las Vegas & Furnace Creek - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Las Vegas & Furnace Creek

22 Juli 2013 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Vandaag hadden we ons wekkertje eens lekker op 9 uur gezet. Helaas moest de biologische wekker roet in het eten gooien waardoor we rond 7:15 wakker werden. Carola was even lekker een bak koffie halen en jawel… de gokkers waren er alweer of misschien waren ze er nog steeds! De koffie smaakte goed in ieder geval.

Na het ontbijt hebben we de koffers gepakt en toen zijn we te voet op stap gegaan. Eerst hebben we alle andere hotel bekeken, je kon overal gewoon naar binnen lopen. Deze hadden wellicht een andere vorm en iets andere uitstraling, maar de setting was wel hetzelfde: restaurants, winkels, gift shops en natuurlijk een casino! Overigens waren we net zo verbaasd als bij de andere hotels of beter gezegd casino’s. Wij werden eigenlijk gek van alle belletjes, geluidjes en lichtjes die je zag flikkeren, maar het was uiteraard wel leuk om dat mee te maken. Zelf hebben we geen gokje gewaagd…

Vervolgens hebben we een stukje over de South Boulevard gelopen. Buiten was het al snel erg warm (denk aan zo’n 39 graden). Naast de imponerende hotels hebben we hier niet veel bijzonders meer gezien en zijn we terug gelopen om “The Strip” te verkennen. Een druk bezochte straat met veel winkels en gekkigheid. We zijn nog even een M&M shop binnen geweest (4 verdiepingen!) en een Coca Cola shop (het moet niet gekker worden).

Ons rondje nog wat verder vervolgd en toen ook nog door een hotel gelopen met een ingebouwd winkelcentrum. In dit centrum zaten veel zaken van bekende mode ontwerpers. Carola kon hier dus haar ogen uitkijken, maar kocht gelukkig niks ;).

We zijn hierna terug naar de auto gelopen en onderweg gegaan naar het volgende hotel. Endemondo, een sport app, liet ons zien dat we bijna 10 km gelopen hadden. Toch weer iets meer dan we in gedachten hadden :P.

Hier in Death Valley is het een lekker temperatuurtje. Inmiddels zit onze tank vol (550 mijl kunnen we rijden), de koelkast is vol water en fris gestampt en de koelbox is ook gevuld met water en fris wat bij elkaar minstens 8 Gallon moet zijn (~30 liter). Dit is misschien wel veel, maar we dachten dat we maar beter genoeg konden hebben. Er wordt namelijk geadviseerd om minsten 4 liter te drinken p.p.

We hebben morgen een beste rit voor de boeg van zo’n 333 mijl waarvan er minstens 70 door Death Valley gaan rijden. Dit wordt een heftige tocht, want het wordt maar 46 graden.

Tot morgenavond vanuit Mariposa!

• 23 Juli 2013 - 08:39

Ben:

Wow, warm man!

Maarre, geen gokje gewaagd?! Zonde!
    Als je maar 1 gokje waagt voor een kwartje, wordt je heel de dag gratis bediend met drankjes.
    Dat is in elk hotel/casino hetzelfde, heb ik horen vertellen.

De foto's van de northside of Grand Cayon zijn echt super gaaf!
    Als jullie terug zijn, wil ik ze natuurlijk allemaal zien :)

Have fun!

• 23 Juli 2013 - 10:34

Eer:

he daar,

Wat een hitte. Hier in Nl is het ook al een paar dagen tropisch warm. rond de 35 graden ofzo.
    Maar dat wordt voor jullie een warm tochtje morgen. Succes! en idd lekker veel coel water drinken.

Nog bekende filmsterren gezien in Las Vegas? Have fun en de foto's zijn schitterend.

Liefs Erika