Dag 3 en 4 Palm Springs en Joshua Tree - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 Palm Springs en Joshua Tree - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4 Palm Springs en Joshua Tree

10 Juli 2013 | Verenigde Staten, Palm Springs

Dag 3 Palm Springs

’S-ochtends hebben we heerlijk ontbeten bij een fastfood restaurant, om ons toch maar een beetje aan de lokale cultuur aan te passen, met een heerlijke breakfast burger! (En die was echt lekker ook!) Vervolgens vertrokken naar Palm Springs waar ons volgende hotel is.

Eerst een visitor center bezocht om wat informatie op te halen waar we prettig geholpen werden. Aldaar merkte we het dat het hier toch iets warmer (~40 graden) is dan in LA (~32 graden).

Onze tocht vervolgd naar het hotel door Palm Springs heen. Echt een leuk stadje! Leuke cafe’s, winkeltjes en uiteraard palm bomen. Palm Springs lijkt net een oase in de woenstijn, erg mooi contrast dus. De hotelkamer was ook helemaal super, want de airco stond namelijk al aan en het parkeren is er gratis.

We zijn vervolgens op pad geweest om een leuke wandelroute te lopen. Allereerst naar Indian Canyons. Eenmaal aangekomen staan we voor een dichte poort. Wat blijkt, openingstijden zijn op de dagen dat wij er niet zijn… helaas. Dus op naar een andere hike!

Op de kaart hadden we nog 2 hikes bij Palm Canyon gezien dus op daarnaar toe. Na wat gezoek gevonden en van start gegaan. Ondertussen was het nog bloedheet maar met een goede uitrusting op pad gegaan: Fototoestel, kort broek, T-Shirt, zonnebril, hoed, 1,5 Gallion water (zo’n 4,5 liter)!

Nog geen 10 minuten later: oké, we keren om! Het was echt zo enorm warm. Het pad was maar een klein beetje heuvelachtig en het meeste daarvan lag in de schaduw. Vervolgens zijn we z.s.m. naar het hotel gegaan om daar een frisse duik te nemen. Toen we daar uit de auto stapte gaf de meter 113F aan! (45 graden). Doordat het buiten echter zo warm was, was het zwembadwater ook al aardig op temperatuur, maar alsnog wel iets verkoelend.

Het is daarnaast ook nog eens zo dat je iedere keer plat geslagen wordt wanneer je een winkel in of uit loopt, dit door de temperatuurverschillen.
’s Avonds heerlijk uit eten geweest bij een steak restaurant, hier hadden we twee small keuzemenu’s besteld, maar wat een vlees krijg je dan op je bord zeg. Het was gelukkig wel erg lekker! De ober van het restaurant had familie in NL wonen, dus die begreep heel erg goed dat we al dat eten niet op kregen. Wat wel grappig is: in alle restaurants vragen ze of je een box wil, hierin stoppen ze dan het eten dat je over houdt zodat je het thuis verder op kunt eten bijvoorbeeld.

Dag 4 Joshua Tree

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om naar Joshua Tree te gaan. We hadden ons voorgenomen om ’s ochtens op tijd wat te doen zodat we ‘s-middags (op het heetste punt) weer eventueel in het zwembad konden gaan liggen om vervolgens ’s-avonds weer op pad te kunnen gaan.

De temperatuur viel ons erg mee toen we naar buiten stapte. We vonden het niet heet (~90F) en hebben ons dan ook goed vermaakt in Joshua Tree. Daar zijn we via de “West entrance” naar binnen gegaan om als eerste de “Hidden valley” route te lopen. Een klein rondje van zo’n 1 mile. Wat ons opviel was de stilte… zo enorm stil! Mooie natuur daar, veel zand en rotsen maar ook wat planten en natuurlijk de Joshua Tree. Hij heeft wat weg van een cactus maar dan anders. Het hele park (en eromheen) staat er vol mee. Samen met de gigantische ronde rotsen. Dit geeft een heel speciale view. Met deze eerste hike komen we ook wat hagedissen tegen (althans, dat denken wij Ben).

Daarna zijn we naar de “Barker Dam” geweest. Daar kwamen we, naast wat luidruchtige Amerikanen, ook wat eekhoorns tegen. We moesten wel snel zijn om ze op de foto te zetten want ze waren erg snel.

“Keys View” was ons volgend punt waar we een ontzettend mooi uitzicht hadden over het bergachtige landschap. Het was vandaag bewolkt en dat zag je dan ook terug tussen de bergen.

Bij Indian Cove, onze volgende locatie, lag de temperatuur een stuk hoger. Zo’n 104F en dat begon al toen we de berg over reden net voorbij “Jumbo Rocks”. Daar stuitte we op een afgesloten weg waardoor we een stukje moesten wandelen. Na zo’n 10 min hebben we toch rechtsomkeert gemaakt omdat we het niet goed konden vinden.

Onze laatste stop, “Fortynine Palms Oasis” was de meest pittige. Een hike van zo’n 1,6 mile (en ook weer terug). Er zouden hier schildpadden, vogels, geiten en mooie planten zijn. Geiten hebben we gezien en hebben we op de gevoelige plaat vastgelegd. De schildpadden helaas niet. Nog niet eens halverwege hadden we de pap al op. Toch even doorgezet en jawel, uiteindelijk vingen we een glimp van de palm bomen op. Sindsdien hebben we doorgezet om daar te kijken. Het was best pittig, inmiddels 14:00 uur en behoorlijk warm. Eenmaal aangekomen viel het toch tegen. De Palm bomen waren mooi om te zien maar de omgeving was kaal en grijs. De zon kwam helaas door de bewolking heen wat de terugtocht, die via stijle bergpassen verliep, een stuk zwaarder. Wat waren we blij toen we de auto weer in zicht hadden!

De avond was dan ook wat rustiger. We hebben een pizza gegeten en we hebben geprobeerd om wat kleding te wassen met de hand. Dit is gelukt, maar wel heel de badkamer zat eronder.. Duidelijk nog geen ervaring mee.

Morgen naar Scottsdale!

• 11 Juli 2013 - 08:17

Ben Schermers:

Leuk om weer wat te lezen!

Ja het leven van een reiziger gaat niet over rozen ;).

Al die airco's heeft ook zo zo'n nadelen.
    Inderdaad de kunst om s'ochtends zoveel mogelijk te zien en te wandelen.
    Na 11:00 uur proberen alleen maar te rijden of te rusten. Anders veel te warm ;).

Ik ben benieuwd naar de foto's ;)

• 11 Juli 2013 - 08:45

Gerrit:

Leuk jullie gesproken te hebben en het verslag te lezen, welterusten en veel plezier morgen met de plannen. groetjens Gerrit ps de eerste foto's zijn leuk ben benieuwd naar de volgende

• 11 Juli 2013 - 23:48

Wout V D Wiel:

Hallo Carola & Paul .
    Leuk om zo mee te mogen kijken naar jullie foto,s en de reis verslagen van iedere dag.
    Wij blijven jullie natuurlijk iedere dag volgen .
    Groeten Linda & Wout.

Ps. Heb toch altijd gedocht dat de auto,s daar veul grotter waare joh.

• 12 Juli 2013 - 07:54

Wij vinden ze anders groot zat hier! Hier is 2 baans ook onderhand het minimale wat overigens wel plezierig rijdt. We hebben tot 2 keer toe een smart zien rijden, de rest zijn groter en het merendeel is pick-up.