Dag 15 - Zion & Las Vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 15 - Zion & Las Vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 15 - Zion & Las Vegas!

21 Juli 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Wat we bij Grand Canyon North niet verwacht hadden, was dat de tijd in Hurricane weer een uur vooruit zou gaan. Desondanks hadden we onze wekker toch met goede moed op 6:15 ingesteld.

Daarnaast zijn we natuurlijk al 2 weken aan het hiken wat onze energie toch aardig vermindert. Het opstarten kostte vandaag dan ook wat meer moeite dan andere dagen.

Eenmaal aangekomen in Zion National Park zijn we begonnen aan een combinatie van 2 trails. Namelijk de Lower Emerald Pool Trail en de Kayenta Trail welke samen zo’n 1,6 mile zijn. Eigenlijk wilde we deze combineren met een 3e trail, de Upper Emerald Pool Trail, maar die was helaas afgesloten. In Zion heb je eigenlijk alleen de mogelijkheid om door het dal te lopen en niet langs de bergranden zoals in Bryce en Grand Canyon. Deze trail begon daarom ook met een kleine klim. Voordeel daarvan was dat we zo nu en dan lekker door de schaduw konden lopen. Eenmaal verderop de berg zagen we erg mooie watervallen en ze waren ook lekker verkoelend!

In die tussentijd waren we ook redelijk wakker en zijn we met de bus, want met de auto mag je daar niet rijden, naar het eindpunt gereden om daar een andere hike, de Riverside Walk van 3,5 km, te lopen. Ook een erg leuke en mooie hike die langs de Virgin River loopt. Ook hier hebben we hagedissen, eekhoorns en herten gezien.

Op aandringen van Carola hebben we ’s-Middags een horse back tour te gaan doen. Een route van zo’n 4 km die we in een uur tijd afgelegd hebben. We waren met een groep van ongeveer 8 mensen en reden met een gangetje van ongeveer 3 a 4 km/u. Ook hier een mooie omgeving met hoge rotsen en veel groen. Ook tijdens deze rit hebben we wat schaduw onderweg gehad. De route begon (en eindigde) overigens met het oversteken van de Virgin River wat het lekker verkoelend maakte (zelf raakten we het water niet aan, maar de staart van het paard zwiepte wel wat onze kant op ;)). Kortom weer een leuke ervaring rijker (en een pijnlijk achterwerk)!

Ik denk dat we rond 15 a 16 uur vertrokken naar Las Vegas! Als je over de berg aan komt rijden zie je de stad liggen. En wat is dat een grote stad! Toen we bij ons hotel aankwamen, keken we onze ogen uit. Wat is dit gigantisch groot! Het hotel waar we in overnachten is dan ook nog eens een sprookjeskasteel, dus gekker kan niet! Verder een hoop lichtjes een hoop geluid en… een achtbaan dwars door de stad?!

Na een eindje lopen, parkeren is overigens gratis :P, moesten we op zoek naar de In-check balie...
Het eerste wat je ziet als je binnenkomt in het HOTEL is namelijk een hoop gokkasten en andere Casino accessoires. Zelfs in het hotel heb je dus de mogelijkheid om te gokken, te dineren, te snacken, etc. Ook hier is het namelijk zo gigantisch groot! We hebben vanavond dus ook genoten van het uitzicht in Vegas. Lekker op ons gemakje om alles even te laten bezinken en te wennen aan het massale en de drukte..

PS: Foto's volgen nog...

• 23 Juli 2013 - 17:18

Gerrit:

Moest je over die hindernis Paul ?? (balk voor het paard)

daar moet je wel voor naar America, zou je hier ook op een paard stappen ?
    nu mis ik wel de foto van Carola op het paard natuurlijk
    geniet er verder van en ga zo door met mooie foto's maken, dan kunnen wij er straks ook van genieten hoop ik, zoals we nu ook al doen.