Dag 13 & 14 - Bryce Canyon & Grand Canyon North - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 13 & 14 - Bryce Canyon & Grand Canyon North - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 13 & 14 - Bryce Canyon & Grand Canyon North

20 Juli 2013 | Verenigde Staten, Hurricane

Dag volgers,

gisteren zijn we naar Bryce Canyon geweest. Het wekkertje maar weer op 6.00 gezet, omdat we daar niet al te laat wouden zijn en het toch nog anderhalf uur rijden was.

We zijn gestart met de hike naar Mossy Cave. Een korte, maar erg leuke hike. We liepen langs een riviertje waar diverse stroompjes op uitkwamen. Mooi om dat water te zien kletteren over de rotsen heen. Hier was het water lichtbruin, omdat het hier flink geregend had. Deze route eindigde bij een Cave waar mos onder hing en waaraan nog kleine ijspegels hingen die aan het smelten waren. Alle druppels die vielen vormden uiteindelijk een van de zoveel stroompjes helder water wat schitterend was om te zien.

Daarna zijn we het park verder doorgereden tot het andere uiteinde. Onderweg hadden we al erg veel mooie uitzichten, maar tijdens de Bristlecone Loop (~1,6 km), hadden we een nog beter uitzicht over de Bryce Canyon. De Bristlecone trail ligt overigens op 9100 ft (meer dan 2,7 km) hoogte. Ondanks dat we zo hoog zaten, zagen we veel groen (van bomen, planten, gras) en natuurlijk rotsen. De kleuren van deze rosten waren op de top bijna wit en wat lager zag je de kleur veranderen in oranje of bruin.

Vervolgens zijn we, weer onderweg naar de andere kant van het park, bij bijna ieder uitzichtpunt gestopt. Wat leuk was, was dat we ook nog een grote arch zagen. Nadat we alles gezien hadden zijn we richting ons hotel gegaan in Grand Canyon North Rim waar we afgelopen nacht hebben overnachten in een klein houten hutje. Carola vond het maar niets, maar dat komt vooral door de insecten die ze zag en de heftige onweersbui die toen boven ons hing .

Dag 14 – Grand Canyon North & Hurricane
vandaag hebben we de North Rim van de Grand Canyon bekeken. Vanmorgen vroeg konden we meteen al een trail lopen, omdat er één langs het park lag waar we overnacht hebben. Dit was de Bright Angel Point Trail van 1,6 km lang. We hadden vanaf dit punt een erg mooi uitzicht over de Grand Canyon. Aan de ene kant zagen we het regenen en hoorden we het onweren en aan de andere kant werd de Canyon verlicht door de zon.

Na deze trail zijn we naar de andere kant van het nationale park gereden om hier 3 trails te lopen. We zijn begonnen met de Cape Royal Trail, van 1,8 km. We hadden hierbij weer erg mooie uitzichten over de Grand Canyon en ook de Colorado River.

De volgende trail was de Cliff Springs Trail, deze was 2,4 km. Met deze trail liepen we meteen het Kaibab National Forest, zoals dat hier heet, in. De trail was ondanks een steile klim goed te lopen en bovenaan liepen we onder een aantal rotsen door, erg leuk. Op deze rotsen waren nog overblijfselen te zien van handafdrukken die er door indianen op waren gezet. Daarnaast zagen we onderweg ook weer een deel van de Grand Canyon.

De laatste trail van vandaag was ook meteen de langste, deze was 7,6 km lang en leidde ons naar Cape Final. Dit was een hoog uitkijkpunt over de Grand Canyon heen. Al dat lopen was het dus wel waard ;). Toen we terug naar de auto liepen, kwam er ineens een slang het wandelpad oversteken. In het begin was dit wel even schrikken, maar daarna hebben we de slang ook even goed op de foto gezet.

Na deze wandeling zijn we nog bij een aantal uitkijkpunten gestopt en nu om 16.00 uur is de energie aardig op en rijden we verder naar het volgende hotel in Hurricane. Voor morgen staat Zion National Park op de planning.

• 21 Juli 2013 - 19:13

Ben:

Gaaf hoor dat jullie zoveel wandelingen doen!! Dan zie je toch het meeste he! Kicke dat jullie een slang hebben gezien, zo eerst de fotos ff bekijken ;). Hoe ist met de temperatuur?? Nog een beetje vol te houden? Hier lekker warm!

• 21 Juli 2013 - 19:51

Everdien:

hallo daar,

Volgens mij zijn jullie schoenen versleten als je thuis komt, je hebt volgens mij nog nooit zoveel achter elkaar gelopen als daar, nu volhouden als je thuis komt, mooi reisverslag en weer mooie foto's. Jullie moeten nog wel ff doorrijden om zaterdag weer in LA te zijn. Nu eerst naar Las Vegas zeker, card in je tas houden en niet te veel uitgeven!!!!! Geniet er maar van de laatste dagen. gr

• 21 Juli 2013 - 22:44

Ien:

Hey luitjes! Wat een adembenemende landschappen zien jullie toch, wow, vraag me af wat die zwarte spleet daar op de 1ste foto is? verderop lijkt t wel of ze een stukje chinese muur naar de Grand Canyon hebben verplaatst Leuk om weer te lezen en foto's te zien! Groetjes en goeie reis verder