Dag 2 | Gotenburg - Arvika - Reisverslag uit Arvika, Zweden van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 2 | Gotenburg - Arvika - Reisverslag uit Arvika, Zweden van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 2 | Gotenburg - Arvika

27 Juni 2019 | Zweden, Arvika

Op dag 2 zijn we op tijd, 9:30, vertrokken richting Arvika. Onderweg zie je de wegen veranderen van Snelweg, dubbelbaans naar enkelbaans en veelal 80 KM/h. Goed en wel op weg nemen we nog een bak koffie bij de Mac en neem ik ook even de tijd om alle honderden insecten van de voorruit te halen. Het zicht was inmiddels zo beroerd namelijk dat ik geen zonnebril meer nodig had als de zon van voren scheen. Eenmaal weer een tijdje onderweg stoppen we langs een meer, we zien overigens heel veel meren, rijden daar een camping op en stoppen om een hapje te eten langs de waterkant. Terwijl we hier aankomen genieten we volop van het uitzicht. Het grote water, bomen die je tot in de verste verte blijft zien. Alles prachtig groen en als klap op de vuurpijl een jong gezin met eendjes. Hier hebben we genoten van een boterham en een kopje soep. Dit idee hebben we eerlijk gejat van Thomas en Sylvia die ons enige tijd geleden wisten te verassen met zo'n kop soep tijdens een wandeling. Brandertje aan, water koken en voila. Simpel maar o zo heerlijk. Waar een mens al niet blij mee kan zijn :). Hierna zijn we doorgereden naar onze bestemming van vandaag: Ingestrand Hytter in de buurt van Arvika. We krijgen ons 'hutje' aangewezen en weten niet wat we zien. Een houten huisje, degelijk zoals we er zovele gezien hebben in Zweden inmiddels. Maar dat uitzicht, WAUW! Je kijkt door de bomen op het Glafsfjorden meer uit met daarachter, jawel, nog meer bomen. Het huisje staat overigens ook een stukje hoger dan het meer waardoor je een goed en mooi overzicht hebt. Eenmaal uitgepakt zijn we richting de boot-verhuur gelopen en een kano gehuurd. We zijn later die avond, van 18:00u tot 21:00u gaan varen richting een klein eiland waar je kon picknicken. Voor ons niet zozeer het tijdstip meer om te picknicken, maar wel leuk om even aan te gaan. Onderweg hadden we best wat golven waardoor de kano lekker wiebelde. Verder vonden we de 'enkel' peddel onhandiger dan de dubbele. Afin, we hebben de overtocht gewaagd (we moesten het meer over) en eenmaal aangekomen konden we genieten van een mooi uitzicht op het meer. Als we goed keken konden we de camping zien liggen door de vele caravans die opvallen door hun witte gestalte. Op de terugweg was de wind wat gaan liggen en verliep de terugtocht wat makkelijker. Hoe ver we nu gevaren hebben is ons niet helemaal duidelijk. Onze work-out sessie van Apple gaf ons daar geen duidelijkheid over. Als ik Google moet geloven (met plat afstandsmeten) hebben we ruim 9 km afgelegd. Een mooi stukje dus! Zie foto's voor een sfeerimpressie.