Dag 6 Phoenix & Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 6 Phoenix & Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 6 Phoenix & Grand Canyon

12 Juli 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vandaag zijn we weer op doortocht en wel naar de Grand Canyon. Voordat we aan de rit begonnen zijn we nog in Phoenix wezen kijken. Hier hebben de South Mountain bezocht. Doordat het om 8.00 uur al 100F was zonder bewolking, hebben we geen hike gelopen, maar zijn we naar de top gereden om daar van het mooie uitzicht te kunnen genieten.

Onderweg naar de Grand Canyon zagen we zowel de natuur als de temperatuur veranderen. Het ging van cactussen en zand naar gras en verschillende soorten bomen. De temperatuur daalde zelfs naar 64F, heerlijk dus!! Wel wat drupjes regen, maar dat kon de pret niet drukken. We hadden onderweg geweldig mooie uitzichten, dus dat was volop genieten.

Doordat Paul verkeerd reed zagen we langs de weg een bord over Bearizona. Dit leek ons zo leuk, dat we er heen zijn gegaan. Bearizona is een park waar je met je eigen auto door heen mag rijden en waar de dieren langs je heen kunnen lopen. We hebben o.a. beren, bizons en wolven gezien en dat was erg leuk! Eigenlijk was het dus maar goed dat Paul verkeerd reed ;).

Na het parkbezoek hebben we onze weer naar de Grand Canyon weer vervolgd. De eerste 70 tot 80 % was bergachtig en hadden zoiets van: zou hier de Grand Canyon al beginnen? Toen we aan de laatste 30 mijl begonnen was het opeens “vlak” (voor Amerikaanse begrippen). We snapte er niets van totdat het moment daar was… Wat een ongelooflijk diep gat!!

Dit valt bij ons onder de factor: WAUW! Bijgevoegd wat foto’s om jullie mee te laten genieten. We zijn hier even gebleven om de zonsondergang mee te maken. Dit vonden we een erg mooie ervaring.

Morgen de helikoptervlucht…

• 13 Juli 2013 - 11:59

Everdien:

hey kids,

mooie foto's, het lijkt wel of het uit een aardbeving is ontstaan!! Is het qua temp. een beetje uit te houden daar. Veel plezier straks met de helikoptervlucht, ik probeer zondagmorgen (voor jullie zaterdag-avond) wel weer ff te skypen.

xxx

• 13 Juli 2013 - 17:11

Gerrit:

Hallo Carola & Paul,
    leuk om te lezen hoe het jullie met de reis verloopt, foto's zijn erg leuk. pas op met cactussen, de sappen kunnen gevaarlijk zijn (zeiden ze in Afrika) misschien zijn dit andere soorten. veel plezier en goede reis Groetejns Gerrit

• 13 Juli 2013 - 17:49

Paul En Carola:

Dag ouderen,

Leuk om te lezen.
    We weten niet of we op tijd in Kayenta zijn om te kunnen bellen. We zijn van plan hier wat langer te blijven bij de Grand Canyon. We zullen dus wat later op de, voor jullie, ochtend online zijn als we er zijn.

Wij gaan zo vliegen! Groetjes!

• 13 Juli 2013 - 23:05

Wendy:

Hee luitjes,
    Wat ontzettend leuk om dit te lezen en om zo jullie avonturen mee te beleven! Heel veel plezier nog samen! Gr. Wendy en marco