Dag 7 - Grand Canyon - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 7 - Grand Canyon - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Grand Canyon

13 Juli 2013 | Verenigde Staten, Kayenta

Vandaag zijn we weer lekker vroeg opgestaan om de spullen weer in te pakken en ons klaar te maken voor de helikoptervlucht over de Grand Canyon.

Doordat er andere mensen niet op kwamen dagen konden we al met de vlucht mee van 9:35 uur in plaats van met die van 10:15. De helikoptervlucht was echt geweldig! Het zicht van bovenaf was echt adembenemend mooi! We vlogen dan ook over het dal heen waardoor we een prachtig uitzicht hadden over de Canyon. Paul had overigens nog extra geluk, want die mocht naast de piloot zitten. Hij had dus eigenlijk het beste uitzicht van ons twee. Wat ook wel leuk was, was dat we met alleen Nederlanders de helikoptervlucht maakten dus tijdens de vlucht konden we wat babbelen en foto’s van en voor elkaar maken. Als aandenken hebben we nog een mooie foto gekocht, welke aan het begin werd gemaakt bij de helikopter.

Na de vlucht over de Grand Canyon zijn we terug het Grand Canyon Nationale Park ingegaan, deze reden we uit voor de helikoptervlucht, om vervolgens de Bright Angel Trailhead te lopen van 3 mile. De heenweg ging erg gemakkelijk, toen liepen we de Canyon in naar beneden en dat lopen gaat bijna vanzelf. De eekhoorns langs de trail waren zo tam dat je ze met een stukje droog brood naar je toe kon lokken en je ze vervolgens leuk op de foto kon zetten.

De terugtocht was hierdoor wel iets pittiger. Tijdens de terugtocht kwamen we een fikse onweersbui tegen, gelukkig bleef deze in het dal hingen en liepen wij al wat hoger. Hierdoor hadden we gelukkig alleen wat druppels. Paul vond het daarnaast wel leuk om de onweersbui te bekijken van bovenaf.

Toen we terug naar het Visitor Center gingen zaten we natuurlijk middenin de bui. Gelukkig waren we wel net op tijd bij het de auto, want toen begon het nog harder te regenen. Wat ook apart is, is dat we het voor het eerst koud hebben hier in Amerika in plaats van super warm. De kachel in de auto moest zelfs aan. Wat een verschil hé!

Nu, om 15:22, zijn we onderweg naar Kayenta en de temperatuur loopt alweer aardig op. Gelukkig is het ook weer droog nu. Onderweg zijn we nog bij een aantal uitkijkpunten van de Grand Canyon gestopt om van het uitzicht te genieten. Verder zagen we onderweg nog veel ander mooi natuurschoon, dus we hebben weer veel te veel foto’s! Dit keer in de late middag gereden waardoor we in het donker aan kwamen. Onderweg een gezellig muziekje op met o.a. de Top 500 foute nummers van Q! De nummers afluisteren doen we alleen niet, Carola zit maar wat graag aan de knoppen ;). Haha. Maar Kayenta en omstreken willen we dus morgen gaan verkennen.

Nu gaan wij lekker een tukkie doen. Truste!

PS: We maken trouwens veel en dankbaar gebruik van de waterzak en de groothoek lens Ben (en Erika). :)

• 14 Juli 2013 - 20:10

Petra Raams:

WOW ! wat een prachtige foto's!!! Leuk dat wij een beetje mee kunnen genieten van jullie avontuur.!!!

• 14 Juli 2013 - 23:01

Ien:

Hoi luitjes, Leuk om te horen/lezen dat jullie het naar je zin hebben en dat wij mee kunnen genieten van verhalen en foto's !
    Grappig om te zien vind ik dat er ook begroeiing is in de Grand Canyon (dacht hierbij alleen aan rode rotsen en zand)
    Groetjes

• 15 Juli 2013 - 16:11

Wilhelmien:

Indrukwekkend wat jullie allemaal te zien krijgen. Heel mooi! Sanne zit al te kwijlen en haar geld te tellen want dit wil ze ook wel ;-)

• 15 Juli 2013 - 20:40

Eer:

Hai hoi,

Goed om te horen dat de waterzak en groothoek goed van pas komen.
    En wat gaaf om te lezen en de fotos te zien.
    Het zal vast een hele ervaring zijn!
    Ben benieuwd wat jullie nog meer gaan beleven.
    Heel veel plezier nog.

p.s. Neem lekker een watermeloen als het zo heet is.

• 16 Juli 2013 - 02:32

Dag mensen,

leuke reacties. Het is ook zeker genieten. Sanne, succes met sparen! Wij vinden het in ieder geval de moeite waard!
    Bedankt voor de tip eer! maar dat is voor mij, Paul, zeg maar hetzelfde als ik jou paprika adviseer ;) haha.