Dag 8 - Monument Valley & Chinle - Reisverslag uit Chinle, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 8 - Monument Valley & Chinle - Reisverslag uit Chinle, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Monument Valley & Chinle

14 Juli 2013 | Verenigde Staten, Chinle

Vandaag zijn we naar Monument Valley geweest. Dit was vanuit het hotel zo’n 20 mile rijden en was dus niet zo heel ver weg. Halverwege zag je de rosten opeens staan alsof ze uit de grond zijn gerezen. Dat was echt een heel apart gezicht.

Allereerst een bezoekje gebracht aan het visitor center, maar hier was weinig informatie (meer souvenirs). Doordat Monument Valley geen Nationaal Park is, was het wat minder goed georganiseerd. Er waren bijvoorbeeld geen overzichtelijke kaarten met hikes en aanduidingen zoals we gewend waren.

Aldaar een hike gelopen, de Wildcat trail, van ongeveer 3 mile. Deze ging om een bepaalde rots heen. Om 10:00u vertrokken (hier is het overigens nog maar 8 uur verschil met NL) en om 12:30 kwamen we terug. De trail zelf was niet moeilijk maar door de warmte, inmiddels was het ongeveer 95 tot 99F (~35 graden), waren we flink vermoeid. Daarna waren we nog even aan het dimdammen of we een horse- of Jeep-trail zouden doen, maar hebben dat uiteindelijk niet meer gedaan vanwege de hoge prijzen.

We waren net vertrokken of Carola voelde rare bultjes op haar schouderblad. Na wat onderzoek (handig dat internet bij de Mac :P) bleek het warmte-uitslag te zijn. Het zweet kan zijn weg dan niet naar buiten vinden via de poriën en hierdoor krijg je dus een soort blaasjes op je huid. Inmiddels zijn ze weer zo goed als weg, maar dat was toen wel even schrikken. Ja moeders (en oma’s), dat gaan we voorlopig goed afdekken. ;)

Ons volgende hotel ligt in Chinle. Hier zijn we eerst in het zwembad gedoken om lekker af te koelen. In de auto was het namelijk ook niet uit te houden. De Airco hadden we niet aan, omdat we eindelijk van het gesnotter af zijn. Daarna zijn we langs het Visitor Center van Canyon de Chelly gereden, maar deze was helaas al gesloten. Ondanks dat toch even een kleine tour langs de North Rim van deze Canyon gereden en aldaar wat uitzichtposten bezocht.

Ook hier hadden we weer een ongelooflijk mooi uitzicht. Daarvan zullen we ook wat foto’s online plaatsen. In Chinle schijnen de Navajo indianen te wonen, dit is een oude stam. De regels zijn hier dan ook wat anders en als we alles moeten geloven hebben ze ook een “eigen” politie. Doordat het een stam is, is de stad ook erg rommelig en vies. Het doet denken aan zigeunerkampen.

Nu zijn we weer terug van een heerlijk avondmaal, voor het eerst met verse groenten erbij (bonen er wortels).

Morgen willen we nog meer verkennen van Canyon de Chelly en daarna door naar Moab waar we 2 nachten verblijven. Truste!

• 15 Juli 2013 - 09:15

Gerrit:

Het lijken op de foto's best wel hoge rotsen !?
    mooi om jullie reis zo te kunnen volgen.

• 15 Juli 2013 - 22:16

Everdien:

hey kids,

mooi weer dus, je moet de blaasjes als je in het hotel bent afdekken met een natte koude handdoek of iets dergelijks, trekt de warmte eruit en verkoeld ook meteen lekker. goed uitkijken verder dus. weer mooie foto's, na zondag zal het tijdsverschil wel weer oplopen, kijk morgenvroeg wel ff of jullie online zijn, fijne dag verder. xxx

• 16 Juli 2013 - 21:36

Ben: