Dag 9 - Canyon de Chelly & Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 9 - Canyon de Chelly & Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Canyon de Chelly & Moab

15 Juli 2013 | Verenigde Staten, Moab

Goedenavond!
Vanochtend zijn we vertrokken naar Canyon de Chelly om daar de omgeving nog verder te verkennen. Dit keer zijn we via de South Rim gereden en zijn langs alle viewpoints geweest om daar het uitzicht te bekijken. Het blijft apart om te zien hoe hoog de rosten zijn en dan dat er in het dal begroeiing is. Daarnaast zie je ook akkers van de Najeva stam die hier wonen.

Er was maar 1 hike mogelijk zonder gids in Canyon de Chelly. In eerste instantie waren we ook van plan deze te lopen, maar ons energie pijl is in de loop van de dagen wat geslonken. Daarnaast liep de temperatuur ook weer op richting de 88F (31 graden) waardoor we deze hike geskipt hebben. We hebben er wel heel ingespannen naar gekeken ;)!

Zodoende zaten we rond 10:45 in de auto richting Moab, om naar ons volgende hotel te gaan. Onderweg ook weer mooie uitzichten gehad en een bui regen, waardoor de temperatuur goed daalde. Even verderop komen we al een eye-arch tegen. Uiteraard even naar boven geklommen om wat foto’s te maken van dit vreemde maar mooie natuur verschijnsel. Bijgevoegd een foto.

Het stadje Moab ziet er leuk en gezellig uit. Om eerlijk te zijn vinden we dit er ook een stuk fatsoenlijker uitzien dan de omgeving van Chinle (de locatie waar we hiervoor vandaan kwamen). Daar, in Chinle, zag het er namelijk oud en versleten uit. Soms was het zelfs een bende, kapotte auto’s in de berm krakkemikkige huisjes. Daarnaast waren er continue zwervers bij je aan het bedelen, dus niet heel prettig.

Eenmaal onze bagage op onze hotel kamer gedropt zijn we even doorgereden naar Arches National Park. Aldaar wat informatie opgevraagd zodat we vast een planning voor morgen kunnen maken. Dat is dus zojuist gebeurd. Ondertussen hebben we een boeking gedaan bij “Canyonlands by Night & Day”. Straks, om 19.00 uur, gaan we naar een theater boot die over de Colorado revier vaart. Een zogeheten “Sound & Light Show” en we krijgen er ook een Dutch Oven diner bij.

We zijn benieuwd!

• 16 Juli 2013 - 08:32

Gerrit:

eerst lekker maken ; bijgevoegd een foto, dan staat er helemaal geen foto :)
    leuk zoveel reacties op jullie verhalen. is ook erg leuk om te lezen en jullie reis te kunnen volgen.
    veel plezier en geniet er van.

• 16 Juli 2013 - 17:03

Everdien:

leuk vehaal weer, met ontzettend leuke foto (??). Hopelijk gaat de riviertrip beter, zo te horen erg leuk, geniet ervan en rust een beetje uit. groetjes uit Nieuwendijk, warm en druk. xxx

• 16 Juli 2013 - 21:38

Ben:

Leuk hoor om al die verhalen te lezen.

Veel foto's maken en genieten.

• 16 Juli 2013 - 23:19

Iets fout gegaan met de foto's uploaden. Hierbij alsnog! Matsen we jullie toch maar even ;).