Dag 10 - Arches National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 10 - Arches National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Arches National Park

16 Juli 2013 | Verenigde Staten, Moab

Arches National Park is wat er voor vandaag op het programma stond. Hiervoor gingen we om 6.30 uit bed om zo om 7:30 in het park staan om daar de eerste hike te lopen naar de Delicate Arch. Het was een best pittige route die zo’n 150 meter omhoog ging en 4,8 km lang was, maar het was het wel echt waard om deze hike te lopen. De Arch zag er echt heel erg mooi uit en we waren verwonderd over dit natuurverschijnsel. Arches zijn namelijk gevormd door het geweld van water, ijs, wisselende temperaturen en ondergrondse zout verschuivingen door de jaren heen.

Nadat we uitgerust en uitgekeken waren zijn we naar de Landscape Arch gegaan. Dit was ook een redelijk lange hike, 2,6 km, en al lopend hebben we ook nog bij de Tunnel Arch en Pine Tree Arch bekeken. De Landscape Arch is de meest grote Arch die er is en is 306 feet lang van kant naar kant. Dit schijnt even lang als een voetbalveld te zijn. Aangezien we verder geen voetbalfans zijn, hebben we hier geen idee van! De Arch was ook weer erg mooi om te bekijken en gelukkig hadden we ook wat schaduw, want het was ondertussen alweer erg warm geworden.

Op de terugweg zijn we nog langs de Skyline Arch, de Window Arch, Turret Arch en Cove Arch gereden. Allemaal even mooi en indrukwekkend. Daarna was het zo warm dat we terug naar het hotel zijn gegaan om wat verkoeling te zoeken bij het zwembad.

De avond was heerlijk rustig, we zijn alleen uit eten geweest en hebben daar niet alleen genoten van het voedsel, maar ook van het uitzicht. Het restaurant lag namelijk langs de Colorado rivier en deed ons denken aan Wilde Westen. Het restaurant heette dan ook de Cowboy Grill en was geheel in deze stijl gebouwd en ingericht.

Morgen gaan we Canyonlands National Park, La Sal Mountain en Dead Horse Point State Park. Ook rijzen we dan weer naar het volgende hotel in Torrey, een druk programma dus!

• 17 Juli 2013 - 07:56

Gerrit:

Hallo Paul & Carola, Leuk om jullie verhaal te lezen, waarschijnlijk willen jullie kijken of wij wel op letten. maar volgens mij zitten de foto's van dag 9 ook al bij dag 8 !!??
    ik weet dat het aantal foto's wat je mag plaatsen beperkt is, dan is het wel leuk om verschillende foto's te plaatsen :)

• 17 Juli 2013 - 08:12

Ben:

Leuk om ff te bellen, in ieder geval weer ff bij gekletst.

Het leven van een reiziger gaat niet over rozen, zo vroeg op hé ;).
    Wel mooie foto's hoor! Veel bekende plekjes (als je ff googled dan hé :D)..