Dag 11 - Canyon Lands & Torrey - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 11 - Canyon Lands & Torrey - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Canyon Lands & Torrey

17 Juli 2013 | Verenigde Staten, Torrey

Vandaag zijn we gestart in Canyolands. We zijn vandaag wat later opgestaan dan gisteren, omdat we hadden gehoord dat het wat koeler is in Canyonlands. Dat was gelukkig ook zo en dat zal met de hoogte te maken hebben. In Moab zaten we op ~4000 FT hoogte en in Canyonlands op ongeveer 6000 FT.

We hebben daar een hike gelopen naar de Upheaval Dome. Een verschijnsel waarvan men nog niet weet hoe het daar gekomen is. Je moet het zien als een dal met daaromheen rotsen van steen en zand. In het midden liggen daar hoopjes/bergen zout. Dat moet daar op de een of andere manier gekomen zijn. Uiteraard hebben ze daar wat theorieën, zelf (Paul) vond ik dat erg interessant, dus hier een linkje: http://www.nps.gov/cany/planyourvisit/upload/UpheavalDome.pdf

Daarna zijn we naar een aantal uitkijkpunten gereden om daar van het uitzicht te genieten. Het is echt super om te zien, zeker als je ziet hoe klein wij zijn en hoe groots de natuur is.

Bij ons laatste viewpoint was een park ranger aanwezig die vertelde over het ontstaan van de rotsen van het park. Dat was dan ook erg interessant!

Na dit verhaal zijn we naar Dead horse point state park gereden, waar we helaas niet binnen kwamen. De stroom was daar uitgevallen en onze nationale park pas was daar niet geldig. We konden dus niet met de creditcard betalen en moesten met cash betalen. Dit hadden we niet genoeg bij ons. Het park is net boven Canyonlands en hierdoor loopt de Collorado rivier. Hier schenen mooie viewpoints van te zijn. Dat was dus wel jammer, vooral omdat er in de verdere omgeving geen bank was …

Onze weg naar het hotel in Torrey vervolgd en aldaar reden we al een stukje door het Capitol Reef National Park, wat we morgen willen verkennen en dat ziet er veelbelovend uit! Vanavond hebben we heerlijke spaghetti op, eindelijk eens iets gezonds zonder veel vlees.

Morgen dus Capitol Reef en daarna naar Kanab!

• 18 Juli 2013 - 08:17

Ben:

Baluh dat de stroom er uitlag, heb je net een reden om je creditcard te gebruiken..

Maar goed, wel mooie dingen gezien zie ik.
    Als je er zelf bent (geweest) dan is het onvoorstelbaar mooi en indrukwekkend.
    Toch ben ik wel benieuwd naar jullie kiekjes hierdoor, die toch maar een deel kunnen laten zien.
    Om het zelf te ervaren moet je er zijn geweest, dus dat nemen ze jullie niet af.

Maar Pa kan wel zeggen, als ik de foto's heb gezien dan.... Jullie weten wel beter ;).

Enjoy!

• 18 Juli 2013 - 19:29

David En Josette:

Ha vakantiegangers,

We liepen een alweer een paar dagen achter;) maar dit ziet er werkelijk fantastisch uit!
    Normaal gesproken zeggen we geniet ervan! Maar dit is zo al te zien dat dit jullie goed lukt.
    Nog vele veilige kilometers toegewenst en we wachten de volgende ervaring af.

Groetjes uit het zonnige Veen en een kus van Charlotte.