Dag 12 - Capitol Reef & Kanab - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu Dag 12 - Capitol Reef & Kanab - Reisverslag uit Kanab, Verenigde Staten van carolaenpaul - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Capitol Reef & Kanab

18 Juli 2013 | Verenigde Staten, Kanab

Wow! Wat hebben wij lekker geslapen zeg! We sliepen in het Best Western hotel in Torrey met een temperatuur zo rond de 60-70 F, waardoor we aan een stuk geslapen hebben! De andere dagen was het steeds zweten onder het lakentje.

Deze temperatuurdaling heeft vooral met de hoogteverschillen en het onweer van gisterenavond te maken. Door deze T-storms (zoals ze dat hier noemen) waren helaas ook wat wegen en hikes afgesloten binnen het Capitol Reef National Park. Ondanks dat was er genoeg te zien.

We zijn gestart met de Fremont River Trail die langs de Fremont Rivier loopt. Een erg leuke hike die veel groen om zich heen had. Het riviertje stroomde behoorlijk snel en zag er rood uit. We kregen van een man te horen, die we tegenkwamen, dat dit door het onweer van gisteravond was gekomen. Het rode zand dat op de bergen ligt wordt dan mee naar beneden genomen en komt in de rivier terecht. Het einde van deze trail was overigens best pittig, want het was een klim van zo’n 480 ft (~130 meter). Daar kwamen we uit op een overlook. Het vreemde van dat uitzicht was dat alles eigenlijk scheef stond. Zelfs de kleuren in de bergen (de diverse lagen) zijn scheef.

Daarna nog een hike gelopen, Cohab Canyon van ongeveer 3km, die tussen de rotsen doorliep (ook deze begon overigens met een stijle klim van 440 ft). Wat ons hier opviel waren de gaten in de rosten. Het leken net gatenkazen. Hiervan zal ik een foto bijvoegen (dat kan vanavond, morgen of een andere keer zijn voordat we weer commentaar krijgen). We hebben verder geen idee hoe dit ontstaan is, maar we kwamen het veel tegen tijdens de hike. Ook overdag was het hier overigens maar zo’n 80 tot 90F (26-32C) wat dus goed uit te houden was.

Verder hebben we nog wat mooie uitzicht punten bekeken waaronder Goosenecks Overlook. Daarna zijn we vertrokken naar ons volgende hotel in Kanab waar we net aangekomen zijn. We hebben, om wat voor reden dan ook, een King-size kamer gekregen en dat bevalt erg goed moeten we zeggen. Het nadeel is wel dat we morgen eerst 77 mile (123 km) moeten rijden voor we weer, ja we zijn onderweg eerst nog even langs gereden om wat informatie op te halen, naar Bryce Canyon gaan. Maar dat mag de pret niet drukken want de dingen die we nu al gezien hebben zagen er gaaf uit!

PS: Leuk om alle reacties te ontvangen en te lezen.

• 19 Juli 2013 - 09:55

Ien:

Bedankt voor de mooie verhalen en schitterende foto's. Ik geniet ervan ! Goeie reis verder. PS is het te warm voor jullie hoeden? haha Die komen nl niet voor op de foto's